sunnuntai 4. tammikuuta 2015

Gym day

Heips! Se olisi uusi vuosi ja mikäs olisikaan parempi tapa aloittaa se kuin pläjäyttää pieni treeneihin liittyvä postaus kehiin. Päätin tehdä parannuksen harkkoihini ja säännöllistää viikottaiset jumpat kolmeen kertaan viikossa. Järjestely on vaikuttanut todella toimivalta sitä nyt viikon testattuani. Heti uudenvuoden rientojen jälkeen suunnistinkin Vidalle ja tilojen ollessa melkein tyhjillään muista treenaajista sain napsittua muutamat kuvat tänne. Pääsette nyt kuvien muodossa seuraamaan treenejäni. En neuvo tämän postauksen perusteella ketään ottamaan mallia ohjelmastani, ja ammattilaiset varmasti löytävät siitä petrattavaa. En ole myöskään vielä ainakaan jaotellut treenejä ``jalka, käsi tai vatsapäiviin`` vaan kaikki käydään läpi samassa. Toivottavasti kuitenkin saat intoa kevään treeneihin ja löydät itsellesi sopivimmat ohjelmat :)
 
Alkulämmittely juoksumatolla n. 15 min. Jos laitteet ovat varattuja, saatan tehdä lämmittelyn hyppynarulla.
 
 
Kyykyt tangolla pienimmillä painoilla 3x15. Tarkkana selän ja polvien kanssa vaikka painoa olisi vain vähän!
 
 
Kahvakuulatreeni aiemmin julkaisemani ohjelman mukaan.
Liikkeestä riippuen paino vaihtelee 6-8 kg. Toistot rauhassa 3x15. Vatsa-ja selkälihas liikkeet teen yleensä laitteella ja saatan korvata muitakin liikkeitä kuten ojentajat laitteilla.
 
 
 
 
Kahvakuula treeniä täydentämään käytän ainakin peppu-ja vatsalihas laitteita.
 
 
 

 
 
Hyvästä loppuvenyttelystä kiität seuraavana päivänä. Venyttelen yleensä jopa 15 min, sillä varsinkin jalkani menevät todella helposti jumiin. Salilla on rauhallinen, hieman muista tiloista erillinen alue, jossa matto ja kattava määrä erilaisia treeni-ja venyttelyvälineitä. Selkähieronta lauta avaa selän jumit parhaiten. Hierontatuoli maksaa pari euroa ja sopii kevyttä jalka-ja selkähierontaa kaipaaville. Sauna sen sijaan on ilmainen ja sen mieltä sekä kehoa hellivissä löylytuoksuissa rentoudut varmasti.
 

 
 
 
 
Sopivan tunnin sattuessa kohdalle, voi kuntosalitreenin korvata myös ryhmistunnilla. Tarjonta on uudistunut kevääksi. Zumba, bailatino ja spinning ovat olleet tähän mennessä suosikkejani.
 
 
Muista juoda runsaasti vettä treenien ohessa ja syö hyvin heti treenin jälkeen. Mikäli kaipaat pikaisempaa palautusta, nappaa hyllystä protskujuoma mukaan! Meillä on myös kotona Fitnesstukusta hommattua protsku/palautusjauhetta maidon sekaan. Palautuu nopeammin ja lihakset ei jumahda niin helposti.
 


 
Treenipostaus toiveita tai muita ideoita? Saa ehdottaa :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti